top of page
Zoeken
  • fdetroij

Dag 9, naar Linz met fietspartner..

Bijgewerkt op: 2 jun. 2022

Woensdag 1 juni 2022


Na afscheid van Passau en meteen ook van Duitsland, dat werd gedwarst zonder één lekke band ondanks vele kilometers gravel, was het vandaag tijd voor Oostenrijk met zijn prachtige fietspaden. Vandaag heel de dag (op misschien 5km na) gefietst op paden ver weg van de weg, van minimum 2 m, meestal 3 m breed én op een biljartvlak, grindvrij en nieuw asfalt. Het kan niet duidelijk genoeg geschreven worden: om aangenaam, veilig en vlot te fietsen moet je in Oostenrijk zijn. Het is dan ook een man van hier, geboren in 1982, die als ‘eerste man op Aarde’ meer dan 1000km op 24u fietste. Faut le faire! Zoek het maar op, zijn naam Christoph Strasser. Het waren er zelfs 1026 en wel in 1982 op een vlak parcours en zonder wind allicht. Reken maar uit zijn gemiddelde. An is intussen vlot hier geraakt en morgen zal ze mij uit de wind zetten, of ik haar. De windrichting zal dat bepalen😉.

Verder geen nieuws van het oostelijk front, het Oostenrijks front. Morgen tot in Melk of verder….met Italiaanse muziek, want men viert in de laars la festa nazionale.





Dankzij een hele lange arm heb ik deze foto van Passau. Links de grotere Inn, lichtgroen van het smeltwater uit de Alpen. Uiterst rechts, tegen de gebogen straat, de kleine Ilz. Midden, naar rechts boven toe, de Donau die met alle pluimen gaat lopen.

Waarmee we bij een pluimveewaarheid zijn beland. Geef zoveel mogelijk mensen een pluim en je krijgt er kippenvelmomenten voor terug. Sommige mensen die niets geven, daar krijgt men het van…


In Passau naast de Donau. Banden, drinkbussen en eetzakjes worden gevuld voor een stralende dag mèt gezelschap.



Hoe gezellig het hier nog aan toe gaat. Een nummertje trekken en gewoon plaatsnemen in de wachtkamer. Dat zou bij ons niet zo ‘gezellig’ gevonden worden😏


De Jef zegt het volgende tegen Pol:

’Op die snor na, lijk jij de laatste tijd als twee druppels om mijn tante.’

’Maar ik heb toch geen snor!’ antwoordt Pol.

’Neen, jij niet, maar mijn tante wel.’


Pol komt een maand later weer de Jef tegen:

’ Op twintig dagen is het mij gelukt, op twintig dagen!’

’ Wat is u dan gelukt?‘ vraagt Jef.

’ Wel ik heb een puzzel gemaakt op twintig dagen en op de doos stond in grote letters: Van 3 tot 5 jaar.









86 weergaven

Recente blogposts

Alles weergeven
Post: Blog2_Post
bottom of page